tisdag 8 februari 2011

En förvirrad människa!!

Första veckan på jobbet är avklarad. Tillbaka på jobbet och dessutom till en ny tjänst resulterar i en hjärna på högvarv. Jag kastas fram och tillbaka mellan alla möjliga grejer, möten hit, utbildning dit. Det känns som att hjärnan fortfarande är kvar hemma vid skötbordet, tvättmaskinerna och hundpromenaderna. Allt ska man lära sig, allt från hur kaffemaskinen fungerar, vilken kaffekombination som är godast till allt om styrkort, verksamhetsberättelser, maxtaxa, socialtjänstlagen etc. Men det är jättespännande att lära sig så mycket varje dag, att bli insatt i hur allt fungerar. Varje dag är en dag att lära, att utvecklas. Det känns jättekul! Sen att jobba på Socialförvaltningen är så här i början tungt i sig. Så mycket tragiska historier som passerar mig varje dag. Usch det kommer sluta med att jag adopterar varenda unge!!


Summan av kardemumman: kul att vara tillbaka med arbetsuppgifter, kollegor, utmaningar och ett vuxensocialt liv. Tråkigt att lämna barnen hemma så stor del av dagen. Tur att deras pappa är den bästa pappan och den bästa sambon. Vad glad jag är för mina tre!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar