onsdag 26 januari 2011

En kostsam historia....

Helgen började bra med fredagsmys, snälla barn, vin och let´s dance. Klockan 23 kom Jesper in från kvällspromenad med Isak. En haltande hund, blod överallt, ett djupt hack in i tassen och en trampdyna som liksom gick att lyfta på. Väldigt obehagligt!! När man precis ska krypa ner i sängen känner man ingen jättelust att torka blod i trappuppgången, i lägenheten, ringa djurakuten, åka till djurakuten osv. Hittade ett nummer till Bagarmossen djursjukhus, det enda stället som är öppet nattetid. Vi fick till svar att de inte opererar sådana skador på natten ändå och att vi fick tejpa ihop tassen tills morgonen därpå. Stackars, stackars Isak!! Lördag morgon åkte Jesper in med Isak som fick sövas och sys. Helgen kändes genast en aning sämre, eller snarare 6000 kr fattigare. Just då ogillade jag starkt alla människor som kastar skräp och glas på marken, svor en hel del. 6000 kr är ju f-n en resa. Tack för den!!

Det har ju varit en hel del sjukt här hemma senaste tiden. Det började egentligen med Vilmers halsböld i november. Sen har det rullat på i vanlig ordning. Jesper var jättedålig i några dagar med virus på balansnerven, Elvira magsjuk, blåsor i munnen, förkylningar..... Vilmer var nog en aningens trött på detta och han och jag gick iväg till kvartersbion för lite kvalitetstid. Vi såg Lilla Anna och långa farbrorn ser sina Labanfavoriter. Popcorn beställdes in och sonen var mycket nöjd. Man mår alltid lika bra när man ser sina barn så glada. En riktigt lyckad timme.

På kvällen blev vi bjudna på middag hos min kära syster och hennes familj. Eller rättare sagt, min kära mor ringde upp Crille på morgonen och sa att hon hade massa lammkotletter som han kunde göra något gott med. Sen bjöd hon hem sig själv och oss på middag. Det är lite så hon jobbar min kära mor :) Men det är ju klart, alltid skönt att slippa disken :)

Söndag morgon, en riktig lyxmorgon!! Mamma, pappa, Madeleine, Crille, Rasmus, Jesper, Vilmer, Elvira och jag åkte ut till Såstaholm konferens och hotell i Täby för att äta frukost. Så lyxigt!! Verkligen ett toppenställe i min smak. Nästan hela grejen med hotellvistelse är ju frukosten och en hungrig människa som jag måste akta mig för att inte överdriva intaget av godsaker. Efter frukosten gick vi en jättehärlig promenad i det fina, kalla vintervädret.

I stort var helgen mycket lyckad. En aningens kostsam helg för en redan fattig föräldraledig människa. Men men pengar är inte allt (särskilt när man inte har några..:) Idag kom Jesper hem med tandläkarräkning 5000 kr. Aningens ångestframkallande!!

Jag måste ta in det här. Imorgon känns nog allt bättre igen:)

2 kommentarer:

  1. Jesper tillägger att han f-n inte såg på let´s dance :)

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Ja, det vore ju riktigt pinsamt Jesper.

    Annars låter det som att helgen varit lyckad förutom stackars Isak och alla utgifter. Ska bli kul att träffa er i helgen. Kram Jessica

    SvaraRadera