söndag 9 januari 2011

Nyårslöfte!!

Vet inte hur många gånger jag försökt!! Jag är verkligen sämst på att blogga, eller på att komma ihåg att jag ska blogga. Så årets nyårslöfte måste bli att komma igång med skrivandet. Alla nyårslöften om träning och mindre sötsaker spricker ju dag två varje år så det är lika bra att försöka sig på ett annat löfte i år. Man måste ju inte blogga, men jag vill ju!! Och hur svårt ska det vara. Mitt största problem är att komma igång, att skriva de första raderna. Så för att göra den processen kortare så går jag rakt på sak, skippar allt försök till en introduktion och går direkt på mitt första inlägg.


Håll till godo!!

Insåg precis att julledigheten är slut idag och att Jesper imorgon inleder sin sista treveckorsperiod på jobbet innan hans föräldraledighet börjar. Det motsatta för mig alltså, tre veckor föräldraledighet kvar. Ska bli roligt att börja jobba, men sjukt tråkigt att vara ifrån barnen och familjen så mycket. Det känns nog värre just nu när allt bara cirkulerar kring barnen, disken, tvätten, blöjorna, maten och hemmet. Svårt att tänka att man överhuvudtaget kan tänka på något annat. Det blir nog bra när man väl kommer in i det. Hoppas jag!!

Nu har jag två små sjuklingar här hemma som behöver min uppmärksamhet. Första inlägget skrivet. Jag är nöjd!! Kanske kommer detta nyårslöfte bli det första i mitt som jag håller


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar