måndag 17 januari 2011

Nytt projekt!


Just nu är jag inne i en riktig stickvåg. Påbörjar det ena projektet efter det andra. Nästan det enda som cirkulerar i min hjärna är vad jag ska sticka härnäst. Min svärmor hade en hel del sådant här babyrosa garn från Hjertegarn som jag fick för ett tag sedan. Nu har jag bestämt mig för att försöka göra något av det. Lätt att man bara köper nytt och nytt och att man får en massa garn liggandes. Eftersom garnet inte längre finns i Hjertegarns sortiment kan jag inte hitta något bra mönster att sticka efter. Har hittat en del andra mönster som jag tror skulle kunna passa garnet men jag är kass på att experimentera med garn och mönster. Men, men vill man utvecklas får man väl göra ett försök. Har därför påbörjat en liten väst. Vi får väl se om det blir en väst och vem den kommer passa till när den är klar.

1 kommentar:

  1. Fint garn!!! jag vill också sticka! =D Kram //Valérie

    SvaraRadera